vineri, 11 ianuarie 2008

Un pic de istorie.. Motoarele mele de imprumut (astazi episodul 1: 1998 Honda Fireblade, CBR900RR)

Eh..dragii mei, cum iarna asta nu ne slabeste o clipa, sa stam si noi in jurul focului la un ceai si sa ne amintim de vremuri (demult) apuse...
:)
Pe masura timpului o sa scriu niste episoade cu motoarele cu care m-am dat..ceva impresii.. si poate va ajuta si pe voi sa alegeti un anume model.

Viata mea de motorist a fost presarata cu destule evenimente, unele mai putin fericite, muulte multe foarte fericite, si cu prieteni foarte buni care au avut curajul (sau inconstienta!) sa-mi imprumutate motoarele lor, exact atunci cand aveam mare nevoie.

Un prim moment dificil, primavara 2006. Cumparasem un Kawasaki ZZR 600 in toamna de la un baiat care avea firma si se ocupa doar cu asa ceva (Adi din Brasov). Motoru asta avea o problema nasoala, si anume zgarietura mare pe cilindru, compresie slaba, scotea fum de rupea..etc. Fiind intr-un fel de garantie (luat in leasing), el l-a luat sa-l repare dar s-a miscat destul de greu sa-mi aduca piese; pana la urma a adus alt motor tot din Italia, l-a pus, dar..surpriza, si asta avea probleme si mai mari (culbutori sau ceva de genu.. facuti praf, la arbore).

Si se facuse cald, eu tot asteptam motorul nu mai puteam de nerabdare, il stresam zilnic cu telefoane, pana a cedat si mi-a dat in folosinta temporara o mica bestie: Honda CBR900RR din 98. Pe atunci era 5200 euro..cam dublu cat ZZR-ul meu :)
L-am avut cam 3 saptamani, timp in care m-am dat zilnic :) facut cam 1500km cu el.
Trecand de la Aprilia RS 50 (4 luni) si apoi ZZR600 (3-4 luni) direct pe asta, fara experienta suficienta, mi s-a parut extrem de dificil de manevrat, mai ales in traficul din bucuresti. Tot timpul avea tendinta sa rupa aderenta pe spate (nici cauciucul nu era grozav); trebuia sa trag de gaz cu maaare atentie si responsabilitate si asta era stresant.
In plus, era mare, greu, inalt, ajungeam pe varfuri la el..
Nerecomandat incepatorilor! (no-no)
Dar in plimbarile lungi era in elementul lui motorasul. De la 100 la 200 in 3 secunde cred; varf de viteza pe autostrada 270; stabilitate mare la vant lateral, parca era pe sine. Asta compensa oarecum problemele din oras, si m-a facut sa il apreciez pana la urma, si sa returnez in final cu mare parere de rau :)
Tin minte un moment pe care n-am sa-l uit niciodata :) plimbare spre Giurgiu cu prietenii, stateam in spatele lui Stege cu al sau ZZR400 adulmecand cu placere gazele sale de esapament in full throttle pe la 210-220; la un moment dat mi se pune pata sa trag si eu maxim de gaz (drumul era ca-n palma, liber..); trag de gaz, in secunda urmatoare trec ca racheta pe langa el, 230 240 250 260.. nu se mai oprea.. gata.. suficient :) reintru in coloana. Ulterior imi spunea ca nu-i venea sa creada cum el era cu motoru-n blana si eu zburdam ca o albinuta pe langa el, luand distanta fara nici un efort :)
Motorul a fost atractia zilei pt toti amicii, evident ca i-am lasat pe toti sa faca cate o mica portiune din traseu cu ea :)
Uitati-va cum stau toti in jurul ei cand ne-am oprit in port dupa prima parte a drumului :))

Niciun comentariu: