marți, 8 ianuarie 2008

La Multi Ani!

Bine ati intrat in noul an, sper sa va aduca vreme buna, soare, si cat mai multe plimbari pe soselele nationale si internationale :) (ma rog..pt enduristi..si pe coclauri bineinteles)

E o vreme care nu permite decat visarea si statul pe forum... planificarea excursiilor si strangerea de banuti...completarea echipamentului si punerea la punct a mobrei.

Speaking of... am incercat sa fac si eu cate ceva la waka. Am pornit cu mult entuziasm si manualul de service, cu foaia de maintenance in fata; m-am poticnit de lipsa de spatiu, lumina si scule (mai ales..scule) si am facut si eu ce-am putut...asta e, n-am service, n-am scule, n-am nici prea multa experienta..bine ma pot mandri la o adica ca mi-am schimbat lantul la FZR cu dat bascula jos, fara macar a avea un cric central sau un troliu ceva :D dar m-au ajutat 2 prieteni buni care mai aveau si ceva scule ce mie-mi lipseau.

DECI. Am demontat carenele, le-am curatat bine, le-am montat la loc folosind suruburile primite de la Baiazid (eloxate..usoare..albastre..marfa!)
Carena nu e originala, e facuta din fibra, si unele gauri din carena lateralau nu corespund cu nimic in cea frontala..haha.. mai tre sa intervin cu o bormasina :)
Am verificat nivelul la toate lichidele, sunt OK.
Lantul - nou si bine intins; chain slack cum trebuie.
Amortizor spate - fara scurgeri; pare destul de moale, cum trebuie.
Furca fata - nu curge, dar e muuuult prea tare, nu pot sa o compresez nici 1mm; cred ca am gasit explicatia pt bataia din ghidon :D (o sa rog pe cineva sa mi-o regleze mai moale, nu m-am prins cum se face si nici ce scule trebuie)
Cu ocazia asta am constatat ca e furca upside-down, iar pe spate amortizorul e cu butelie de gaz, ceea ce n-aveam pe FZR (yessss!)
Blocul de semnale: trebuie doar uns nitel, in rest merge; n-am gasit uleiu de mecanisme fine dar o sa cumpar un spray wd40;
Senzorii (cric, frane, cutie) merg foarte bine;
Lumini am; semnale doar spate, merg; pozitia pe stop e doar pe un bec, iar frana pe 2; tre sa cumpar un bec;
Semnale pe fata trebuie comandate; m-am uitat dupa fire, dar nu gasesc firele pt semnalul stanga (??)
Placutele n-am putut sa le verific ca n-aveam suficienta lumina
N-am depistat urme de scurgeri (apa, ulei) - foarte important;
N-am reusit sa desfac suruburile care tin saua pilotului (si sa desfac un pic rezervorul, sa vad ce-i pe sub el) pt ca suruburile erau bine stranse si eu n-aveam cheie tubulara. In acest moment am considerat ca ma pot opri :D

Restul de operatiuni de intretinere o sa le fac cu prietenii sau la mecanic, pe lumina si caldura (in scara blocului erau 5-6 grade..)

Am urcat-o pe Moni pe saua spate, ii place pozitia, considera ca e confortabila..yeey! Hai cu caldura aia, sa mergem la plimbare!!

Niciun comentariu: