marți, 26 februarie 2008

Viena (II)

Viena te surprinde din start, cum ai intrat in terminalul aeroportului. Totul e "mai curat, mai stralucitor". Lucrurile par a avea o ordine fireasca, lumea sta relaxata la cozile nu foarte mari de verificare ID (inafara de.. bineinteles.. romanasii nostri - care au dat navala la portile unde era mai liber alergand de mama focului).




Comparativ, aeroportul international din Schwechat este mult mai mare decat cel din Otopeni, si ca trafic pe pista, si ca numar de porti de imbarcare/preluare bagaje etc.. totusi reusesti sa nu te pierzi pentru ca sistemul de directionare e pus la "punkt". La fiecare cotitura/intersectie exista marcate cu galben destinatiile de care ai nevoie.
Desi e atat de mare, pe toti peretii culoarului de iesire vienezii iti arata cu mandrie planurile lor de extindere - SkyTerminal - care vor dubla capacitatea aeroportului.

M-am pierdut un pic cautand terminalul trenului, cautam liftul si-am gasit scarile. Nu-i nimic..n-am bagaj greu.
Ajuns pe peron am gasit trenul spre centru stationat, ca intotdeauna, asteptandu-ma. Pleaca din 30 in 30 minute dar nu astepti in picioare pe peron, ci asezat confortabil in vagon.

Am luat bilete de la automat - Fahrkarten: unul valabil o saptamana peste tot in Viena (metrou/bus/schnellbahn (tren) / strasseban (tramvai)) si un supliment pentru zona de distanta (aeroportul e ceva mai departe de limitele orasului). 14 eur plus 1.7 eur.

N-am mai fost pana acum direct de la aeroport la hostel. Dar nu e nicio problema, o harta (gratis) foarte detaliata, cu toate mijloacele de transport, si schemele din tren ma ajuta sa-mi configurez ruta cea mai scurta.

De fiecare data orasul ma surprinde. N-am mai fost in statia Wien Mittel pana acum.. cand iesi din subteran ajungi direct intr-un mall, cu cafenele si magazine de brand, si apoi afara in strada. Traversezi si intri in alta cladire (alt mall) in care sunt lifturi si scari rulante catre subteranul cu liniile de metrou (U-bahn). Fiecare statie de metrou e diferita, parca e un concurs, care din ele e mai atractiva. Unele au statui sau tablouri; altele, peretii pictati de copii sau in stil urban.
Au aparut mai nou si televizoare gigantice, cu stiri (nu reclame!)

Ajung si intr-un loc familiar. Westbanhof. Inca 100m si am ajuns la un hostel la care am mai fost, ieftin (14 eur) si civilizat. Tipele de la receptie se poarta super, stiu foarte bine engleza. In 2min sunt in camera, dar internet free (wireless) este doar in lobby asa ca am coborat 15min si apoi fug la magazinele moto :P

Un comentariu:

Anonim spunea...

asteptam detalii de la magazinele moto... ce este fain pe acolo ?