luni, 25 februarie 2008

Cablu de acceleratie rupt - Rezolvare

Cineva a tras de el vineri noaptea..altfel nu-mi explic, vineri mergea si sambata era rupt. Concluzia o trag si dupa celelalte "probe" : coji de seminte multe pe scara, oglinzile trase de ele (erau pliate) etc. Cineva si-a facut de cap.. daca-l prind....

In fine. e bine ca s-a rupt acasa, probabil era deja un pic ciufuilt si riscam sa se rupa undeva pe drum. Am cumparat cablu din targul din spatele oborului (costa doar 3 lei si are exact aceeasi compozitie / rezistenta, doar capatul de plumb era ceva mai mare dar l-am pilit un pic cu hartie abraziva) si am rezolvat problema.

Ceva s-a schimbat la modul de accelerare al motorului, in sensul ca nu mai coboara asa usor din ture. E posibil sa il pot regla din rotita? O fi prea larg? Poate ma ajuta cineva... astept comentarii :)

M-am convins ca e foarte necesar sa cari cu tine tot felul de astfel de "nimicuri" (spray de pana, trusa de scule, cabluri de accel/soc/ambreiaj, cine are) cand pleci la un drum mai lung, mai ales daca e in afara tarii.

Contor: 43.900 km

2 comentarii:

Anonim spunea...

Hm... nu stiu daca te ajuta cand iti voi spune ca am aceeasi problema. In sensul ca scade in ture mai incet decat mi-as dori eu.

Primul test, ciupesti acceleratia de la carburator (daca poti, daca ai unul. Daca ai mai multe, nashpa...). Aceea va fi viteza de reactie maxima.

La tine (si poate si la mine) problema este in tamburul de plumb din capatul cablului. Este vital ca acesta sa NU fie mai mare decat trebuie, altfel va freca de pereti si cauzeaza intarzierea in cauza. De asemenea, cablul trebuie sa nu fie torsionat, caz in care se poate rasuci si tamburul care din fata arata dreptunghi, devine paralelogram. Concluzia: isi "mareste" dimensiunea.

Sper s-o rezolvi, ceea ce sper si eu.
Alex

Ray spunea...

Da, e posibilsa fie cauzat si de frecare. Cand ma intorc la kawa (acum sunt pe drumuri) o sa mai pilesc un pic tamburul, sa intre cu usurinta, si mai bag niste ulei grafitat pe teaca cablului sa alunece usor.