miercuri, 30 ianuarie 2008

Motoarele mele de imprumut (ep.3: 1996 Kawasaki GPZ500)

Reiau "firul epic" :) dupa accidentul cu FZR-ul din martie 2007.. sau ma rog, un pic mai devreme.

Petri, coleg de servici pe timpul ala, "virusat" de ceva timp, isi dorea un motor cu care sa castige timp in traficul zilnic din Bucuresti. I-am recomandat ceva, am inceput cautarile, si in ianuarie (2007) a gasit un motoras bun (GPZ-ul) tocmai la Simleul Silvaniei (550 km pana acasa). Cum nu avea inca permisul ( si oricum nu era recomandat sa faca asa o distanta mare sa-l aduca acasa), ne-am gandit sa plecam cu masina si sa ne intoarcem cu el pe roti (si eu la ghidon). 19 ianuarie..zis si facut (nu o sa uit data, fix de ziua Monicai :)

Dupa accidentul meu Petri mi-a dat motorul lui "de bunavoie :)", sa i-l pun la punct (urma sa ia carnetul), si sa ma plimb; am fost cu el la MotorRock (intrunirea bikerilor din Ploiesti), apoi la mare (o petrecere de firma unde amandoi participam ca invitati), l-am mai tinut 2-3 saptamani dupa care l-a luat sa se plimbe si el ca isi luase permisul :)
L-am mai avut ceva timp in septembrie; nu mai tin minte de ce mi l-a dat :) dar apreciez foarte mult faptul ca datorita lui (si GPZ-ului) n-am cazut totusi in depresie vara trecuta; neavand motor si nici bani sa-l repar pe al meu.
Am facut 2-3.000 de km cu el, l-am pus la punct cat am putut si cat am stiut (sau m-au ajutat altii.. mecanici :P ), si am ajuns sa-l apreciez pentru ca intr-adevar e un motor care merita apreciat.

Nici prea mare nici prea mic.. nici usor nici foarte greu.. suficient de carenat sa faca fata unor reprize alerte pe autostrada (atinge totusi o viteza respectabila..200km/h), dar suficient de agil si pentru traficul urban (are un unghi de virare maricel.. oricum mult mai mare decat la "vitezane").

Este foarte fiabil, fapt demonstrat de anii lungi de productie in care nu s-au schimbat multe lucruri la el; de asemenea, GPZ-ul lui Petri de 11 ani vechime a fost pus la punct doar cu operatiuni usoare gen schimbarea consumabilelor (placute, lichide.. cauciucuri) si reglaje (carburatoare, jocul acceleratiei etc). Motorul cred ca n-a fost desfacut niciodata.

Se poate spune ca e potrivit pentru incepatori, dar si pentru un "avansat" linistit care nu vrea sa impresioneze gagigile dandu-se pe o roata pe Magheru :). Se preteaza la drumuri lungi fiind foarte confortabil. Cu moderatie insa.. motorul nu e suficient de puternic si viteza de croaziera trebuie mentinuta la un "clasic" 130km/h.

N-o sa uit excursiile cu GPZ-ul, vibratia placuta marca "2 cilindri", zgomotul puternic produs de motor (mai ales cu galeriile desprinse un pic din tobe :P ).. Dupa experienta cu GPZ-ul deja mi-am ales o favorita dintre marcile omuletilor cu ochii oblici: KAWASAKI.

Multumesc, Petri!

Alte poze aici, aici sau aici.

Niciun comentariu: