marți, 15 ianuarie 2008

Motoarele mele de imprumut (ep.2: 2000 Kawasaki ER-5N)


Cum va spuneam, cat ZZR-ul meu a stat in service am avut motoare "replacement". Intr-un final am schimbat ZZR-ul pe o Yamaha FZR care nu mi-a mai facut nicio problema.. pana la accident.

Dupa cele 3 saptamani "glorioase" cu CBR-ul de 900 am primit acest ER-5, care (va puteti inchipui) era alta mancare de peste :) Complet altceva.. naked, usor, manevrabil, confortabil (pana la o anumita viteza), motor 2 cilindri in linie care scoteau max60CP.. parca mai coborasem la nivelul meu :)

L-am tinut fix o luna (pana au expirat numerele rosii) si apoi in cateva zile am primit FZR-ul. Intre timp am mers foarte mult, zilnic in oras, plimbari la sfarsit de saptamana (lacul Paltinu, 1 mai la mare).. per total cam 3500km. A inceput sa-mi placa din ce in ce mai mult zgomotul si vibratia specifica motoarelor in doi cilindri, dar ma dispera vantul la plimbarile lungi (practic ma smulgea de pe loc daca treceam de 130)

Problema cea mai mare pe care o vad la un naked este lipsa protectiei la vant. Asta se simte peste o anumita viteza (120km/h). Insa si 120 e o viteza suficienta pentru a merge "safe" si legal; asa ca n-ar trebui sa conteze acest aspect.

E potrivita pentru oras, fiind mai ingusta te strecori mai usor, iar raza mare de bracare a rotii fata ofera un unghi mic de virare; e foarte util in traficul aglomerat.

Fata de concurenta pe sectorul 500cmc, arata nitel mai bine dar cred eu ca tinuta de drum e penalizata de sistemul de suspensie spate care pare invechit. Oricum nu e motocicleta de curse asa ca un incepator nu are de ce sa nu fie multumit.

In concluzie, recomand pentru incepatori, pentru primul motor pe care sa inveti; nu recomand pentru cei care vor mai mult de la motorul lor decat naveta spre servici in oras si mici plimbari in afara orasului.

2 comentarii:

bogo spunea...

ce sa zic, credeam ca-i invers: unghiul mare de bracaj determina o raza mica a virajului. in rest sustin opinia despre "dezbracate".

asfalt uscat cat mai repede!

Ray spunea...

ai dreptate, m-am fastacit :P